|

|
 |
Popis 3. úkolu - Duhové střípky pro rok 2003 / 2004
|
 |
 |
 |
Duhový list
Číslo třetí
Kamenožrout
... a nejen on. Taky třebas celé hvězdné báje, hry na rosničky a jiné věcičky. Zkrátka neživá příroda.
Tentokrát zadání úkolů rozdělíme na mladší a starší:
Výzkumný úkol pro mladší
-
Sbírka nerostů a hornin.
Zkuste pohledat ve vašem okolí různorodé kameny (ale nejen velké
kameny sem patří, nezapomeňte na materiály, které se například sypou).
Jde o horniny a nerosty.
Své nálezy zkuste roztřídit na horniny a nerosty. Horniny se skládají z
nerostů, nerosty poznáte tak, že jsou jednolité. U některých třeba
zjistíte i název. Ukázky typických druhů z vašich nálezů nám pošlete.
Můžete připsat místo a datum nálezu, popř. název a určení zda jde
o horninu či minerál.
-
Fosilie.
Zkuste pátrat na svých výpravách po jakýchkoliv zkamenělinách i jiných
důkazech vývoje života na Zemi, různé zkamenělé mušličky apod.
-
Astronomie.
Vyjděte za jiskřivé zimní noci na volné temné prostranství,
zvedněte hlavy a zakreslete si některé významné souhvězdí, které najdete.
-
Meteorologie.
Měřte teplotu a zapište si, kdy bylo nejchladněji. Zjistěte, jaká
největší vrstva sněhu u vás letos napadala. Zkuste odhadnou za jeden
měsíc poměr slunečných, zamračených a deštivých(sněživých) dnů.
-
Kamínky z cest.
Sbírá z vašeho oddílu někdo kamínky z cest? Napište odkud vaši členové
kamínky mají - od kterého moře, z kterého pohoří apod. Který je z nějaké
velké dálky a odkud? Ke kterému se váže nějaká příhoda? Který je z
nějakého významného místa. Který je zajímavý svým tvarem? Barvou?
Tvořivostně - hravý úkol pro mladší
-
Vymysli a nakresli vlastní souhvězdí, nakresli jej a vymysli legendu.
-
Vytvořte obrázky z písku - hory, slunce ... vše z neživé přírody.
-
Namalujte malované kameny. Nebo kameny odrátkujte ...
Makačka na bednu pro mladší
-
Napište 5 špatných vlivů, které má těžba nerostných surovin (zvolte konkrétní suroviny) pro přírodu.
-
Která hornina se dává do betonu?
-
Kdy žili dinosauři? Největší, nejtěžší a jiná nej z pravěku?
-
Co víš o Brontosauru?
-
Která hornina je i v chladu tekutá?
Výzkumný úkol pro starší
-
Sbírka nerostů a hornin.
Zkuste si sestavit sbírku nerostů a hornin ve vašem okolí (regionu).
Nezapomeňte napsat název vzorku (pokud jej určíte), místo a datum nálezu.
U hornin napište, z jakých minerálů se skládá. Nemusíte mít ucelenou sbírku -
spíš jen ukažte, že se umíte kolem sebe dívat.
- Zaměřte se na významné místa vašeho okolí a na horniny a nerosty typické pro váš kraj.
- Zkuste zjistit, které horniny se u Vás těží - najděte vzorek, napište, o co jde a
k čemu se využívají , popř. nějakou zajímavost k těžbě, zpracování, výskytu apod.
-
Fosilie.
Zkuste pátrat na svých výpravách po jakýchkoliv zkamenělinách i jiných důkazech vývoje
života na Zemi. Pokuste se určit, do kterého geologického období Vaše případné nálezy patří.
-
Astronomie.
Vyjděte za jiskřivé zimní noci na volné temné prostranství ??? zvedněte hlavy a sestavte
si mapku významných souhvězdí.
-
Mapa krajiny.
Nakreslete mapku Vašeho kraje ??? zakreslete roviny, vrchoviny, hory, nivy, nížiny a
správně popište. Dále zakreslete významné geologické lokality.
-
Meteorologie.
Zjistěte nejstudenější měsíc v roku v regionu. Měřte od 12 ledna do 12. února teploty a
zaneste je do grafu. Změřte, jaká u vás napadla nejvyšší vrstva sněhu.
Namalujte typy mračen, které jste během měsíce pozorovali.
Tvořivostně - hravý úkol pro starší
-
Vymysli a nakresli vlastní souhvězdí, nakresli jej a vymysli legendu.
-
Vytvořte obrázky z písku - hory, slunce ... vše z neživé přírody.
-
Udělejte si hrací kameny. Namalujte malované kameny. Nebo kameny odrátkujte ...
Makačka na bednu pro starší
-
Napište 5 špatných vlivů, které má těžba nerostných surovin (zvolte konkrétní suroviny) pro přírodu.
-
Které dva chem. prvky jsou nejvíce zastoupeny v zemské kůře?
-
Znáš nějaké odrůdy křemene? Které a jak jsou zbarveny.
-
Co je to vltavín? Jak vznikl?
-
Kdy žili dinosauři? Co víš o Brontosauru?
Veškeré výsledky a práce nám pošlete !!!!!!!!!!
Termín odevzdání je 17. 2. 2004 než se Staňa učeše.
(češe se však vůbec ?!?).
|
 |
|
|