|

|
 |
Popis 2. úkolu - Duhové střípky pro rok 2004 / 2005
|
 |
 |
 |
Duhový list
Číslo druhé
Potrava aneb co a jak do úst nebo celoroční půst ?
Víme-li něco o Vašich expedicích za Duhovou planetou není toho mnoho.
Dosud ani přesně nevíme kolik posádek se pokusí předložit nejlepší plán
na osídlení nové planety. Především však zatím zdaleka netušíme Vaše
kvality v plnění náročnějších úkolů.
Doufejme, že se do nich budete moci pustit naplno bez průtahů, které
zavinilo tentokrát plně naše KDUHU (Kontaktní duhové ústředí
hodnotící úkoly).
Proč a jak o tom by se dal vyprávět celý příběh ... příběh o kolapsu
ústředního počítače, přerušení komunikačních kanálů i daleké cestě po
světě arabském (vše na požádaní vysvětlí a dovypráví Cody osobně).
A tak, aby Vaše výzkumy úplně neuvázly posíláme Vám z KDUHU zadání
dalšího úkolu. Času není na zbyt Země už opravdu nekřepčí mladickým elánem.
... jak to jen udělat, aby se všichni v pohodě uživili? A to ještě tak,
aby nedevastovali přírodní zdroje, nezáviděli si žvanec a žili zdravě?
A co tak ještě postarat se o zvěř, ptactvo ...
No zkoumejte, co je a není dobré. Co využít, co zavrhnout, co udělat
jinak, v čem je příčina problémů.
Tentokrát zadání úkolů rozdělíme na mladší a starší:
A) Kategorie MLADŠÍ
Udělejte (stačí některý z uvedených bodů):
-
Udělejte si vědecký výzkum ve vašich ledničkách a spížích
(buď udělejte oddílový průměr nebo prozkoumejte ledničky a
spíže pouze vybraným obětem z oddílu).
-
Napište, namalujte příklady potravin, které se dělají ve vašem
nejbližším okolí.
-
Napište, namalujte příklady potravin, které se dováží z ciziny.
-
Napište, namalujte příklady potravin, které se dováží ze
vzdálených exotických zemí za mořem (můžete si udělat sbírku
obalů těchto exotických potravin a poslat nám ji).
-
Na společné schůzce si sdělte, co jste měli k poslednímu obědu a
zamyslete se z čeho daný oběd byl (hlavní jídlo). Namalujte a
popište si každý vývojovou cestu potraviny (od původní podoby až
po Váš oběd). Jak to bude u masa? Obrázky nám pošlete. Můžete
promyslet a připsat špatné vlivy na přírodu při vzniku (výrobě)
potraviny.
-
Věříme, že s oddílem sbíráte šípky, slunečnicí, kaštany, žaludy a
jiné pochutiny pro zvířata a ptáky. Napište nám kolik jste čeho
nasbírali a jak jste s tím naložili. Hmotnosti pište ve vlhkém stavu.
-
Vyrobte s oddílem krmítka nebo lojové závěsy rozdělte si je a vyvěste.
Napište kolik jste jich udělali, jaké a kam jste je dali.
Doplňte seznam druhů ptáků, které je navštívily.
Vytvořte
-
Namalujte, napište příběh, povídku o cestě banánu z plantáže na Váš stůl.
-
Uvařte si nějaký zdravý pokrm (nápoj), pokrm (nápoj) našich předků,
pokrm (nápoj) ze zdrojů divoké přírody ... udělejte ochutnávku - napište
nám, o co šlo.
Zjistěte
-
Zda je větší zátěží pro přírodu jíme-li živočišnou či rostlinou stravu. A proč. A o jakou hodnotu ...
-
Napište příklady potravin braných přímo z divoké přírody (nedomestikované, nezkulturněné)
B) Kategorie STARŠÍ
Udělejte (stačí některý z uvedených bodů):
-
Udělejte si vědecký výzkum ve vašich ledničkách a spížích (buď
udělejte oddílový průměr nebo prozkoumejte ledničky a spíže
pouze vybraným obětem z oddílu).
-
Jaké procento potravin je odhadem z Vašeho nejbližšího okolí
(Vaší zahrádky, blízké farmy apod.)
-
Jaké procento potravin je odhadem z blízkého regionu (cca do 50-ti Km)
-
Jaké procento potravin je odhadem ze vzdálenějších míst České republiky.
-
Jaké procento potravin je odhadem dováženo ze zahraničí (uveďte příklady)
-
Jaké procento potravin je odhadem dováženo ze zámoří (uveďte příklady).
-
Které potraviny jsou vyráběny u nás avšak z ciziny dovážených surovin
(uveďte příklady)
-
Příklady zdravých potravin a nezdravých, které jste objevili.
Jejich vzájemný poměr?
Pozn: Kdyby Vás úkol hodně zaujal můžete si udělat jakoby herbář potravin a
poslat nám jeho ukázku (vystřihnete obal, nalepíte, popíšete: zemi původu,
vzdálenost od vašeho domova, množství které jí za rok spotřebujete apod.)
-
Na společné schůzce si sdělte, co jste měli k poslednímu obědu a
zamyslete se z čeho daný oběd byl (hlavní jídlo). Namalujte a
popište si každý vývojovou cestu potraviny (od původní podoby
až po Váš oběd). Jak to bude u masa? Obrázky nám pošlete. Můžete
promyslet a připsat negativní vlivy na přírodu při vzniku (výrobě)
potraviny.
-
Věříme, že s oddílem sbíráte šípky, slunečnicí, kaštany, žaludy a
jiné pochutiny pro zvířata a ptáky. Napište nám kolik jste čeho nasbírali
a jak jste s tím naložili. Hmotnosti pište ve vlhkém stavu.
-
Vyrobte s oddílem krmítka nebo lojové závěsy rozdělte si je a vyvěste.
Napište kolik jste jich udělali, jaké a kam jste je dali.
Doplňte seznam druhů ptáků, které je navštívily.
Vytvořte
-
Namalujte, napište příběh, povídku o cestě banánu z plantáže na Váš stůl.
-
Uvařte si nějaký zdravý pokrm (nápoj), pokrm (nápoj) našich předků,
pokrm (nápoj) ze zdrojů divoké přírody ... udělejte ochutnávku - napište
nám, o co šlo.
Zjistěte
-
Co je to Fare trade obchod
-
Zda je větší zátěží pro přírodu jíme-li živočišnou či rostlinou
stravu. A proč. A o jakou hodnotu ...
-
Napište příklady potravin braných přímo z divoké přírody
(nedomestikované, nezkulturněné)
Splnění 2. úkolu doručte nejpozději do 8.12.2004. Pozor musí být s Duhově utajenou zpáteční adresou. Víte, jak vypadá? My ne.
|
 |
|
|