Základní informace
Pravidla a hodnocení
Úkoly 2006 až 2007
Hodnocení
Úkoly 2005 až 2006
Hodnocení
Úkoly 2004 až 2005
   1. Expediční plán
   2. Potrava
   3. Ideje, historie
   4. Odpady
   5. Osídlení
   6. Výzkum okolí
Hodnocení
Úkoly 2003 až 2004
Hodnocení
Úkoly 2002 až 2003
Hodnocení
Duhový přírodovědec BRĎO






Popis 2. úkolu - Duhové střípky pro rok 2004 / 2005

Duhový list
Číslo druhé
Potrava aneb co a jak do úst nebo celoroční půst ?

Víme-li něco o Vašich expedicích za Duhovou planetou není toho mnoho. Dosud ani přesně nevíme kolik posádek se pokusí předložit nejlepší plán na osídlení nové planety. Především však zatím zdaleka netušíme Vaše kvality v plnění náročnějších úkolů.

Doufejme, že se do nich budete moci pustit naplno bez průtahů, které zavinilo tentokrát plně naše KDUHU (Kontaktní duhové ústředí hodnotící úkoly).

Proč a jak o tom by se dal vyprávět celý příběh ... příběh o kolapsu ústředního počítače, přerušení komunikačních kanálů i daleké cestě po světě arabském (vše na požádaní vysvětlí a dovypráví Cody osobně).

A tak, aby Vaše výzkumy úplně neuvázly posíláme Vám z KDUHU zadání dalšího úkolu. Času není na zbyt Země už opravdu nekřepčí mladickým elánem.

... jak to jen udělat, aby se všichni v pohodě uživili? A to ještě tak, aby nedevastovali přírodní zdroje, nezáviděli si žvanec a žili zdravě?
A co tak ještě postarat se o zvěř, ptactvo ... No zkoumejte, co je a není dobré. Co využít, co zavrhnout, co udělat jinak, v čem je příčina problémů.

Tentokrát zadání úkolů rozdělíme na mladší a starší:

A) Kategorie MLADŠÍ

Udělejte (stačí některý z uvedených bodů):

  1. Udělejte si vědecký výzkum ve vašich ledničkách a spížích (buď udělejte oddílový průměr nebo prozkoumejte ledničky a spíže pouze vybraným obětem z oddílu).
    • Napište, namalujte příklady potravin, které se dělají ve vašem nejbližším okolí.
    • Napište, namalujte příklady potravin, které se dováží z ciziny.
    • Napište, namalujte příklady potravin, které se dováží ze vzdálených exotických zemí za mořem (můžete si udělat sbírku obalů těchto exotických potravin a poslat nám ji).
  2. Na společné schůzce si sdělte, co jste měli k poslednímu obědu a zamyslete se z čeho daný oběd byl (hlavní jídlo). Namalujte a popište si každý vývojovou cestu potraviny (od původní podoby až po Váš oběd). Jak to bude u masa? Obrázky nám pošlete. Můžete promyslet a připsat špatné vlivy na přírodu při vzniku (výrobě) potraviny.
  3. Věříme, že s oddílem sbíráte šípky, slunečnicí, kaštany, žaludy a jiné pochutiny pro zvířata a ptáky. Napište nám kolik jste čeho nasbírali a jak jste s tím naložili. Hmotnosti pište ve vlhkém stavu.
  4. Vyrobte s oddílem krmítka nebo lojové závěsy rozdělte si je a vyvěste. Napište kolik jste jich udělali, jaké a kam jste je dali.
    Doplňte seznam druhů ptáků, které je navštívily.

Vytvořte

  1. Namalujte, napište příběh, povídku o cestě banánu z plantáže na Váš stůl.
  2. Uvařte si nějaký zdravý pokrm (nápoj), pokrm (nápoj) našich předků, pokrm (nápoj) ze zdrojů divoké přírody ... udělejte ochutnávku - napište nám, o co šlo.

Zjistěte

  1. Zda je větší zátěží pro přírodu jíme-li živočišnou či rostlinou stravu. A proč. A o jakou hodnotu ...
  2. Napište příklady potravin braných přímo z divoké přírody (nedomestikované, nezkulturněné)

B) Kategorie STARŠÍ

Udělejte (stačí některý z uvedených bodů):

  1. Udělejte si vědecký výzkum ve vašich ledničkách a spížích (buď udělejte oddílový průměr nebo prozkoumejte ledničky a spíže pouze vybraným obětem z oddílu).
    • Jaké procento potravin je odhadem z Vašeho nejbližšího okolí (Vaší zahrádky, blízké farmy apod.)
    • Jaké procento potravin je odhadem z blízkého regionu (cca do 50-ti Km)
    • Jaké procento potravin je odhadem ze vzdálenějších míst České republiky.
    • Jaké procento potravin je odhadem dováženo ze zahraničí (uveďte příklady)
    • Jaké procento potravin je odhadem dováženo ze zámoří (uveďte příklady).
    • Které potraviny jsou vyráběny u nás avšak z ciziny dovážených surovin (uveďte příklady)
    • Příklady zdravých potravin a nezdravých, které jste objevili. Jejich vzájemný poměr?
    Pozn: Kdyby Vás úkol hodně zaujal můžete si udělat jakoby herbář potravin a poslat nám jeho ukázku (vystřihnete obal, nalepíte, popíšete: zemi původu, vzdálenost od vašeho domova, množství které jí za rok spotřebujete apod.)
  2. Na společné schůzce si sdělte, co jste měli k poslednímu obědu a zamyslete se z čeho daný oběd byl (hlavní jídlo). Namalujte a popište si každý vývojovou cestu potraviny (od původní podoby až po Váš oběd). Jak to bude u masa? Obrázky nám pošlete. Můžete promyslet a připsat negativní vlivy na přírodu při vzniku (výrobě) potraviny.
  3. Věříme, že s oddílem sbíráte šípky, slunečnicí, kaštany, žaludy a jiné pochutiny pro zvířata a ptáky. Napište nám kolik jste čeho nasbírali a jak jste s tím naložili. Hmotnosti pište ve vlhkém stavu.
  4. Vyrobte s oddílem krmítka nebo lojové závěsy rozdělte si je a vyvěste. Napište kolik jste jich udělali, jaké a kam jste je dali.
    Doplňte seznam druhů ptáků, které je navštívily.

Vytvořte

  1. Namalujte, napište příběh, povídku o cestě banánu z plantáže na Váš stůl.
  2. Uvařte si nějaký zdravý pokrm (nápoj), pokrm (nápoj) našich předků, pokrm (nápoj) ze zdrojů divoké přírody ... udělejte ochutnávku - napište nám, o co šlo.

Zjistěte

  1. Co je to Fare trade obchod
  2. Zda je větší zátěží pro přírodu jíme-li živočišnou či rostlinou stravu. A proč. A o jakou hodnotu ...
  3. Napište příklady potravin braných přímo z divoké přírody (nedomestikované, nezkulturněné)
Odevzdání úkolu

Splnění 2. úkolu doručte nejpozději do 8.12.2004.
Pozor musí být s Duhově utajenou zpáteční adresou. Víte, jak vypadá? My ne.


 [ Na začátek stránky | Úvodní stránka BRĎA | Hnutí BRONTOSARUS | Napište nám
yenya 2006