|

|
 |
Popis 3. úkolu - Duhové střípky pro rok 2002 / 2003
|
 |
 |
 |
... možná by jste ani nevěřili, co za záhady skrývá vaše město či vesnice, co tajemného lze objevit ve vašem okolí... sami uvidíte. A praktický čin pro údržbu nebo pomoc památce malé či velké, významné či nejzapadlejší všechny jistě potěší ...
A) Štrachání v kronikách a starých lejstrech apod.
- Zjistěte a napište nějakou vskutku zajímavou událost nebo informaci z historii vaší obce, čtvrti apod. nebo vypátrejte a napište místní vskutku neuvěřitelnou pověst ...
- Vyberte si nějakou zajímavou památku, záhadný kout starý dvůr apod. Zkrátka něco, co neobdivují haldy turistů, ale co má své neopakovatelné kouzlo. Určitě něco takového objevíte. Napište nám o tom, popište to, zjistěte historii tohoto místečka, stavby apod.
Vy mladší svůj objev můžete namalovat!!!
- Taky můžete vypátrat zajímavý historický předmět na Vašich půdách a v tajuplných sklepeních, taktéž možno nakreslit, popsat a tak dále ...
B) Ruku k dílu historickému
- Když už budete v tom pátrání vyberte si nějaký zajímavý historický objekt, předmět či něco jiného vonícího historií a udělejte pro něj něco užitečného ...
- Co to může např. být? Oprava svatého obrázku u cesty, vysekání křovin u kříže či kapličky, pomoc s úklidem v zámeckém parku, pomoc s úklidem v museu, oprava oplocení u chráněného stromu, údržba nějakého značení u památky, pomoc s údržbou jakékoliv i památečky, která je klidně i zapadlá a nevýznamná ...
- Nehledejte nic velkého, může i jít o místo za památku obecně neuznávané, záleží na vašem citu a úsudku. Jde o to jen drobným skutkem dokázat svoji aktivitu.
C) Vyhledejte nejstaršího človíčka ve vašem okolí (vsi, čtvrti) a nechte si jej po přáteském rozhovoru podepsat. Taktéž si nechejte podepsat nejmladšího človíčka ve vašem bydlišti !!!
Opětovně nemusíte splnit vše.
Pokud pro památky už něco děláte teď využijte toho a napište to - není třeba pomáhat jen v soutěží vymezený čas. Počítá se všechna aktivita.
Termín odevzdání je 14:39 bahamského času - do 32. 11. 2002.
|
 |
|
|